Klikni ovde za pomoć kod unosa

GREŠKE SA SEF-a

 

 

Lidder prosleđuje greške koje SEF javi prilikom slanja neke fakture na portal, to znači da greška nije Lidder-ova već je od strane samog SEF-a. Neka kombinacija podataka nije prihvaćena od strane samog SEF-a ili nije ispravna. Evo spiska neki standarnih poruka koje možeš da dobiješ ukoliko nisi uneo sve potrebne podatke, ovde takođe možeš videti i rešenja za neke poruke.

"IssueDate is not correct because it cannot be different from todays"

Na SEF se mogu poslati fakture samo sa današnjim datumom, portal ne dozvoljava retroaktivno slanje faktura sa datumom koji se razlikuje od trenutnog. Ukoliko si dobio ovu poruku potrebno je da storniraš fakturu i da je napraviš pod današnjim datumom da bi SEF prihvatio fakturu. (slika 1.1)

slika 1.1

"When receiver is budget user order number, contract number or lot number is required"

Za budžetske korisnike je obavezno polje "broj narudžbine" ili "broj ugovora" ili "broj sporazuma" kako bi SEF prihvatio elektronsku fakturu. Ukoliko si dobio ovu poruku potrebno je da popuniš ova polja da bi SEF prihvatio fakturu. (slika 1.2)

slika 1.2

"Unauthorized"

Poruka označava da nije dobar API ključ koji je prenet u Lidder ili ukoliko je API ključ dobar da na portalu nije uključeno da je API status aktivan. Nakon aktiviranja API ključ-a na portalu potrebno je kliknuti na taster "save" kako bi podešavanja ostala zapamćena na portalu. (slika 1.3)

slika 1.3

"InoviceNumber contains duplicates"

Poruka označava da faktura koju pokušavaš da pošalješ već postoji na SEF-u sa istim brojem fakture.(slika 1.4) Proveri da li si već poslao tu fakturu na SEF, a ukoliko to nije slučaj moguće je da si u nekoj od prethodnih godina registrovao fakturu sa tim brojem i biće potrebno da uključiš opciju "Dodavanje oznake godine na kraju oznake dokuemnta" koja se nalazi u "servis / opcije / firma / opcije / štampa" i time dodaš i oznaku godine u broj fakture i izbegneš mogućnost ponavljanja broja fakture tokom godina.

slika 1.4

"Selected prepayment invoice with invoice number 'xx/xx' is not approved"

Poruka označava da je faktura koju pokušavaš da pošalješ i za koju si iskoristio avans po avansnoj fakturi koju si takođe poslao na SEF neispravna jer taj neko kome fakturišeš još uvek nije prihvatio prethodno poslatu avansnu fakturu a ti si povezao konačnu fakturu sa tom avansnom fakturom. Ukoliko si dobio ovu poruku pozovi komitenta da uđe na SEF i prihvati avansnu fakturu da bi konačna faktura vezana za tu avansnu bila prihvaćena od strane portala.

slika 1.5

 

Više o generalnom radu eServisa možeš pogledati u sekciji DODACI/E-ARHIVE pod naslovom "DOKUMENTI ZA PREUZIMANJE".
Detaljnije o podešavanju parametara za eServis možeš pogledati u sekciji OPCIJE/FIRMA pod naslovom "PARAMETRI".